torsdag 13 juni 2024

Vi bligade på varandra

Bild: Jörgen Auer
Vilken härlig färgteckning på 2272! Men ser hon inte lite mer än nyfiken ut? Arg? Eller bligar hon på mig för att hon undrar vad jag står och glor på?

Bild: Jörgen Auer
Inga promenader är så sköna som de lantliga. Dagens långpromenad företogs i Östra Tollstad där det blev fem kilometer. Lägg till det tre kilometer på morgonen och två på sena eftermiddagen. En mil. Bra jobbat, Jörgen!

Bild: Jörgen Auer
Det finns så mycket att se i naturen. Stort som smått. Gul fetknopp kan sannerligen lysa upp omgivningen.

Bild: Jörgen Auer
Jag plockade på mig en stor bukett av allsköns blommor. Brudbröd, åkervädd, smörblomma och lite senare tillkom blåklint, backnejlika och bergsyra (enligt appen Google lens).
Just det. Det blev en bukett Rödklöver också. Så fint!

Bild: Jörgen Auer
Se så fint. En klart underskattad skönhet. Hoppas bara att den står sig bra inomhus också. Annars får jag plocka något annat.

Inga kommentarer: