måndag 27 maj 2024

Några sparade bilder

Bild: Jörgen Auer
Det händer att jag sparar bilder utan att egentligen veta varför. Ja, likadant är det ju med själva fotoögonblicket. Varför tar jag bilden? Svaret är väl i de flesta fall att det är för att jag tycker det finns något i det jag ser som är värt att spara. Här är det färgkombinationen jag gillar.

Bild: Jörgen Auer
Vad säger man? Fascinerande, fantastiskt fin blomma - maskrosen med sin sinnrika skepnad.
 
Bild: Jörgen Auer
En dag vid havet - nästan. Vid Vättern är det. I Hästholmen närmare bestämt. Jag har en inneboende längtan ut. Ut på vattnet, upp i luften, bort. Res.

Bild: Jörgen Auer
Bortom rapsen ligger det mytomspunna Omberg. Det vill jag besöka minst en gång om året. 

Bild: Jörgen Auer
Skönt och grönt. Och rött! Jodå, det finns faktiskt några hus på Omberg. Här är ett av dem.

Bild: Jörgen Auer
Det här favoritmotivet har jag visat tidigare, jag tror på såväl blogg som Facebook. Dock i annan beskärning. 

Bild: Jörgen Auer
Skönt och grönt är det lite överallt i hela Östergötland. Den här bilden är tagen i Vallerstad.

Inga kommentarer: