torsdag 15 augusti 2024

Lite till från Borås

Bild: Helen Andrén
Jag är inte riktigt klar än med mitt besök i Borås. Den här bilden har jag till exempel inte visat än. Förrän nu. Bilden visar tre kusiner: Lennart Andrén, Solveig Ziegenfeldt, båda boende i Borås och Jörgen. Våra mödrar var systrar med namnen Sonja, Rosa och Eva (eller Mimmi som alla i Borås kallade henne).

Bild: Jörgen Auer
Som barn var jag i Borås flera gånger. Men att stan har så många backar och höjder kom nu som en nyhet för mig. Här är lite av utsikten över Borås från Ryssby klint.

Bild: Jörgen Auer
Och så här ser en av badplatserna ut vid Viredasjön i Sjömarken. Bilden tog jag i söndags morse under en egen upptäcksfärd i området. 
Det var troligen här som min far första gången såg min mor. Eller som han uttryckte det: Jag snubblade över två kullar.
Varpå han följde efter den kurviga på en buss och vågade tilltala henne. 

Bild: Jörgen Auer
Men det här är inte Borås utan en färsk bild från min bostad på Uljebergs Säteri, Hagen i Mantorp. 


 

Inga kommentarer: