tisdag 20 augusti 2024

Och så kom det en viking

Bild: Jörgen Auer
Supermåne vet jag inte. Jag kollade aldrig på kvällen. Däremot var jag vaken klockan 03 och fotade månen. Så här såg mobilkameran månen. Och, ja, jag var väl lite smånöjd att jag såg månen. Men supermåne? Njae. Det kan jag inte uttala mig om. I alla fall inte påstå att jag har sett den.

Bild: Jörgen Auer
Däremot kom en superhjälte på besök till Stora Bäckhult. Eller närmare bestämt är han en viking. Jo, det är sant.
Jag hade fått punktering på ett bakdäck i går kväll och ringde därför Kia Assistans i morse. En och en halv timme senare kom Joar från vägassistansföretaget Viking i Linköping med en bärgare. Dock behövdes ingen bärgningsbil den här gången, utan Joar fyllde igen hålet på däckets slitbana med däckfix så att jag kan köra bilen till däckfirma och där byta till nytt däck. Tack, Joar.
I övrigt i dag?
Ingenting.

Inga kommentarer: