måndag 16 september 2024

Dagens lilla händelse

Bild: Jörgen Auer
Vad stort på gång? Ja, inte har jag någon sensationell nyhet att bidra med från måndagen.
I det lilla formatet däremot.
Från ett fönster högt uppe på Plan 19 på UD i Linköping hade jag fin utsikt över Hälsovägen nedanför (vid akuten).
Ett par kommunalarbetare (tror jag) jobbade med något. Vad?
Var det den märkliga skulpturen i branten som snyggas till? Nej, det var gräsytorna som behövde både tillsyn och uppfräschning. Inget lätt arbete med tanke på branten. Mycket brantare än vad bilderna visar, vilket jag förstod av männens arbetsställning. Det var nästan så att de var tvungna att trycka sig fast i marken (bita i gräset, kanske) och det såg från min position närmast lite farligt ut.
Men allt gick bra. Och om det inte hade gjort det så fanns ju akuten på andra sidan vägen.

Bild: Jörgen Auer

Inga kommentarer: