tisdag 10 september 2024

Jag har sett mig omkring

Bild: Jörgen Auer
Den som inte ser sig omkring ser ingenting. Men ögat kan inte se allt. Dessutom tolkar vi alla, djur som människor, den information vi inhämtar olika. Jag såg hur som helst några hästar i dag.

Bild: Jörgen Auer
De gick i hagen. Eller stod. De åt, rörde sig så långsamt att jag nästan inte kunde förstå att de är travhästar. Men det är de och på Uljebergs säteri i Mantorp bor och tränas de. Plötsligt satte de fart allihop och rusade i galopp bort till andra sidan hagen. Jag gick åt andra hållet.

Bild: Jörgen Auer
Den stora och fina ladugården på Uljeberg ska få nytt tak. I plåt. Jag tror aldrig att jag sett så många reglar någon gång tidigare. Vilket jobb!

Bild: Jörgen Auer
De har att göra på säteriet. Inte nog med taket. Åkrarna ska höstplöjas också och det är inga små åkrar.

Bild: Jörgen Auer
Jag då, vad har jag gjort av dagen? Tja, inte mycket. Det viktigaste var att jag åkte till Mjölby och besiktigade bilen.
Visst ja, det bör kanske sägas att jag är hemma på permis. Jag är egentligen inskriven på US-kirurgen för tarmvred.







 

Inga kommentarer: