torsdag 19 september 2024

Mina små resor

Bild: Jörgen Auer
Något av det roligaste och trevligaste i mitt liv är alla små resor jag gör och har gjort (även som reporter). Helst i Östergötland. Som häromdagen när jag fick för mig att från Norrköping åka över Finspång och hem till Mantorp. Bilden här ovan är tagen på Skutenbron i Finspång. Vattnet heter Skutbosjön.

Bild: Jörgen Auer
Strax efter Skutenbron och Skutbosjön ändrar Norrköpingsvägen namn till Linköpingsvägen. Den tar  naturligtvis den som har Linköping och alla östgötska orter väster därom i sikte och som inte vill åka E4 från Norsholm. Just före Skärblacka tog jag av mot Vreta kloster och åkte bara ett par minuter senare genom Vånga.
Väl förbi dröjer det inte särskilt länge förrän en resande passerar Sandvik och skådar  Linköping där borta på andra sidan Roxen. 
25 minuter senare var jag hemma.
Om det blir fler resor? Naturligtvis.


 

Inga kommentarer: