söndag 14 oktober 2018

Att göra en vacker dag

 Bild: Jörgen Auer
Visst är det fint? Drögen i södra Östergötland, belägen i både Linköpings kommun och i Kinda. Den här bilden är tagen i Bäckhult i sydöstra delen av sjön. Och Bäckhult ligger i Kinda kommun. I dag var det så varmt att det faktiskt gick att bada. Tror jag, för jag gjorde inte det. Jag skulle, men bangade ur och valde att vaska av mig via handfat i stället. Dock njöt jag på riktigt av det varma och sköna oktobervädret. En riktig brittsommar. Härligt.

Bild: Jörgen Auer
Men om man nu inte har något lantställe at åka till, vad ska man göra då? Tja, sola på balkongen. Ta en promenad. Eller varför inte besöka Gamla Linköping. Det finns alltid något att titta på och njuta av.

 Bild: Jörgen Auer
När det är fint och soligt, ja då är det så otroligt vackert i Gamla Linköping där de gamla miljöerna är helt underbara att ta del av. Här en bild från innergården vid Anderska Gården.

Bild: Jörgen Auer
Sedan kan man ju, om man är så gammal som jag, alltid ägna sig åt nostalgi. Tänka sig att jag också har gått i Folkskolan. Jo men. Men bara en. Jag gick på Ljuraskolan i Norrköping och började redan 1955. På skolan fanns även en inbyggd Realskola (en skola mellan folkskolan och Gymnasieskolan) och på IRA Ljura tog jag Realen innan jag började på De Geergymnasiet (tidigare Högre Allmänna Läroverket). Ack ja. Så roligt jag har haft i skolan. Men det tar vi en annan vacker dag.

Inga kommentarer: