fredag 12 oktober 2018

First Cargo för första gången

Bild: Jörgen Auer
Ännu ett företag i min serie om Trailers på svenska vägar, föranledd av att jag upplever antalet transporter som otroligt många och fler än tidigare år. Därför blev jag intresserad av att ta reda på var företagen hör hemma.
Den här bilen såg jag i Mantorp och för första gången (som jag kan minnas) såg jag en bil från First Cargo Sweden, vilket är ett transport och speditionsföretag med säte i Göteborg, men som transporterar styckegods, partigods och hellaster över hela världen. Företaget är också medlem i det globala nätverket GLA Global logistics Associates och har ett dotterbolag i Spanien.
För 2017 redovisar First Cargo enligt allabolag.se en nettoomsättning på 186, 6 miljoner kronor och hade 23 anställda. Här hittar du företagets hemsida och länken till allabolag.se här

Inga kommentarer: