onsdag 10 oktober 2018

Besök på Svartå strand

 Bild: Jörgen Auer
Svartå strand i Mjölby blir en prydnad för Mjölby. Är det redan.
Eller vad sägs om följande bilder? Nej, jag menar inte kvalitén på dem, utan att byggnationen ser väldigt fin ut.

Bild: Jörgen Auer
På nåt sätt tycker man (jag) inte att det ser ut som Mjölby. Men det är det och jag gissar att Svartå strand kommer att bli en framtida minnesbild av ett besök i Mjölby. Och eftersom jag gör det här inlägget nu så är ju området redan en minnesbild och har nog varit så sedan första spadtaget togs i januari 2016.

Bild: Jörgen Auer
De här bilderna är tagna i går, tisdag 9 oktober.

Bild: Jörgen Auer
Faktiskt är jag lite intresserad, jag också. Ja-a, man kanske ska anmäla sitt intresse och ställa in sig i kön?

Bild: Jörgen Auer
Det är ju så nära till allt. Gångavstånd till resecentrum med pendeltrafiken, till city med butiker och restauranger, till ICA. 

Bild: Jörgen Auer
Och naturligtvis naturen. Att området heter Svartå strand beror naturligtvis på närheten till Svartån.

Inga kommentarer: