söndag 7 oktober 2018

Corren för 40 och 20 år sen

 Ur Corren för 40 år sen
Det var då det. Den här bilden var införd i Corren 7 oktober 1978. Polisens tillvaro på Kungsgatan/Repslagaregatan blev inte så långvarig. I dag finns ju Polisen på Garnisonen.

 Ur Corren för 40 år sen
Oj, vilket lag! Fast det som överraskade mig mest var att se kollegan Christer Berg som reporter. Jag visste inte att han skrivit sport. Jo, om Åtvidabergs FF som förening, så även i bokform om jag minns rätt. Men inte om ungdomslagen. I övrigt måste man förstås imponeras av 68-ornas resultat. 78-0 på nio matcher.
På tal om Christer Berg så förvaras hans klippsamling efter tio år som lokalredaktör i Åtvidaberg (1972-1982) i Facettens arkiv. Samlingen donerades till Facetten 2012 och finns nu i digitaliserad form.

 Ur Corren för 20 år sen
Kommer du ihåg det här då? Det gjorde inte jag. Men när jag läser så... kanske. 7 oktober 1998 såg det i alla fall ut så här i Corren. Med Göran Persson och hans regering.

Ur Corren för 20 år sen
Detta minns jag inte heller. Maif slår ÅFF med 3-0. Det låter otroligt. Men är tydligen sant. Och med Patrik Svesse Svensson som segerorganisatör. ÅFF deppade betänkligt. Artikeln publicerades 7 oktober 1998.

Inga kommentarer: