torsdag 18 oktober 2018

Jag spikar nummer 8

Bild: Jörgen Auer

Vägen vill visst säga mig någonting, frågan är vad? Är det 8 kilometer kvar? Ska det hända något för mig mycket betydelsefullt klockan 8? Att det är något med 8 begriper jag, men vad? Jag river mitt hår, jag kollar min agenda, rannsakar mitt minne, men jag får inget svar. 
Kan det bara vara ett tecken? Kanske att jag bör satsa på nummer 8 på travet? För jag är nämligen helt säker på att det är en häst som har lämnat de här meddelandena åt mig. Det brukar vara en och annan travare på den här vägen.
Men vilken bana, vilken dag, vilket lopp?
Nu vet jag. Jag tänker satsa på häst 8, i lopp 8, den 8/8 nästa år på alla banor som den dagen har travtävlingar.
För säkerhets skull satsar jag på nummer 8 i lopp 8 även i helgens V86, liksom i det åttonde loppet på V75, alltså det åttonde loppet den tävlingsdagen.

Inga kommentarer: