tisdag 5 februari 2019

Bort med slask och tö

Bild: Jörgen Auer

Nej, bilden är inte dagsaktuell. Jo, om man endast tänker på att det är en vinterbild, då stämmer den ju. Men den är inte tagen i nutid, utan från vintern 2012, närmare bestämt december. I Mantorp vet jag också att jag tog den och att det är längs med Riksvägen någonstans. Ganska nära där Mantorp tar slut västerut mot Sya.
Vad vill jag säga med bilden? Ingenting. Men jag gillar den. En skön och vacker vardagsbild med fint ljus, tycker jag och väljer därför att visa den på nytt. Kanske för att jag vill att regnet ska lämna oss ifred på ett tag och låta vintern vara februari ut. Sol och 3-5 minusgrader. Alldeles lagom. Sen kan våren få komma lite tidigare än vanligt och gärna stanna över hela sommaren. 
Bort med slask och tö, låt ej vintern dö, skaldade någon helt nyligen. Jag minns orden tydligt, det var jag som skrev dem. 

Inga kommentarer: