lördag 16 februari 2019

På riduppdrag söderut

 Bild: Jörgen Auer
Jag for iväg en stund i dag. Väg 23/34 söderut.

 Bild: Jörgen Auer
Över Kinda kanal åkte jag. Såg Brokinds slott.

 Bild: Jörgen Auer
Vilken dag det har varit! Tio grader varmt 16 februari. Är det vettigt?

 Bild: Jörgen Auer
Ah, långt där borta skymtade Rimforsa. Snart framme.

 Bild: Jörgen Auer
Så var jag framme för att göra det jag åkt dit för. Nej, jag red inte, men mitt uppdrag hade med hästar att göra. Och ryttare samt träning. I alla fall den som ledde träningen. En inte så ofta i Östergötland sedd elitryttare. Trots kopplingen. Mer säger jag på Ryktbart om en vecka.

 Bild: Jörgen Auer
Sen drog jag iväg på nytt. Hemåt, men tog slingriga vägen från Rimforsa mot Ulrika. Över stock och sten. Isarna låg både bäriga och vattensjuka. 

 Bild: Jörgen Auer
Mycket skog är det. Men vägen snö- och isfri. Skönt. Och ljuset lockade där borta.

 Bild: Jörgen Auer
Från Ulrika bar det av mot Önnebo, Västra Harg och Mjölby. De stora gräsytorna strax efter Västra Harg låg öppna och vida som golfplaner.

Bild: Jörgen Auer
I Mjölby väntade ett tåg. Inte på mig, men på att få ge sig iväg norrut. Jag skulle också däråt men hämtade pizza på Napoli först. Under vägen hem lyssnade jag på hur Anna Swenn Larsson tog VM-silver i slalom. Bra. 

Inga kommentarer: