söndag 17 februari 2019

På söndagstur i Boxholm

 Bild: Jörgen Auer
I dag har jag varit hos Föreningen Krafttaget i Boxholm och medverkat som berättare på deras söndagstur. Jag tror att det var min fjärde gång i denna mycket trevliga form av underhållning där Klas Johansson letar fram fina miljöer i trakterna runt Boxholm. Den här söndagen höll vi till 3 km söder tätorten i närheten av Ugglehult. 

 Bild: Jörgen Auer
Tyvärr regnade det under förmiddagen vilket nog skrämde bort delar av de skaror som tänkt sig vara med. Eller också var det jag som inte var tillräckligt lockande namn.

Bild: Klas Johansson
Nej, det här är inte en bild från finska vinterkriget utan en bild på mig iklädd regnponcho i plast plus högtalarväst och mikrofon. Allt spelas in och läggs ut på Föreningen Krafttagets hemsida, här
 Bild: Jörgen Auer
Men bortsett från regn (som ju ändå upphörde just som jag började prata) och liten åhörarskara så var det bara positivt. Skönt att få vara ute i naturen nån timme också och inte bara sitta och glo på skidåkning på både längden och tvären.

Bild: Jörgen Auer
På vägen hem svängde jag av mot Strålsnäs och Västra Harg. Det var grått och lite blött. Inte en bil mötte jag. Tog av mot Mantorp. En mötande bil. Mötte också en gångare och en hund. Strax före Östra Tollstad fick jag syn på ett flertal sångsvanar och tyckte mig höra på radion att de är någon vecka eller två för tidiga. 
Kanske var det därför de såg lite undrande ut. Var är vi? Vad gör vi här? 

1 kommentar:

Klas Johansson sa...

Trevligt att du kom Jörgen! Jag har ju skämt bort många genom att de kan lyssna utan tt vara närvarande, men det kan ju göra att många fler än de som var i skogen har lyssnat på dig.
Stort tack för idag!