söndag 15 oktober 2023

Blåsigt värre i Ulrika

Bild: Jörgen Auer
Har varit på landet, det vill säga i Stora Bäckhult vid Drögen ett par dagar. Vackert men blåsigt, god mat och trevliga människor. Tack.

Bild: Jörgen Auer
Drögen var sig lik, lika vacker att skåda som alltid annars. Årstid kvittar. Och nej, jag badade inte. Jag går inte i om det inte är minst 18 grader i vattnet. 

Bild: Jörgen Auer
På hemvägen under lördagen blåste det rejält. Så pass att två träd lade sig ner över vägen, ett 700 meter söder om Ulrika och ytterligare ett några kilometer norr om orten. Uppmärksamhet är ett måste i sådan blåst, särskilt som det längs vägen syntes flera, jag tror det var fyra olika "Jakt pågår". Jag erinrar mig hur jag för många år sedan just på den här vägen körde på en hund under älgjakten. Den hade fått upp ett spår och kom utrusande ur skogen i en enorm hastighet och skulle prompt över vägen just som jag kom körande. Det gick inte bra.



 

Inga kommentarer: