onsdag 11 oktober 2023

På målning i Kisa

Bild: Jörgen Auer
Det var mörkt och regnigt när jag anlände till Kisa vid lunchtid under onsdagen. Lunchen intogs för övrigt på restaurang Capri. Gott och mycket.

Bild: Jörgen Auer
Som vanligt var det en hel del tung trafik i Kisa, något som alltid förbryllar mig en smula. På något vis passar det inte ihop med lilla Kisa. Lilla fina Kisa.

Konstverk: Morfar
Vad gjorde jag i Kisa? Mer än åt lunch? Jo, jag hämtade barnbarnet Stina Boel i skolan och höll henne sedan sällskap ett par timmar innan mamma kom hem. Hur fördrev vi då tiden? Jo, vi tittade lite på YouTube, men ägnade längre tid åt att måla med vattenfärg. Här ses ett av morfars resultat.
Sen åkte jag hem. Väl hemma fick jag en förfrågan på Messenger om jag möjligen sett en bortsprungen rödaktig katt, som enligt rykten setts just i närheten av Uljebergs Säteri.
Men nej, jag har inte sett den? Men jag lovar att hålla utsikt efter den.

Inga kommentarer: