torsdag 5 oktober 2023

En trevlig torsdag

Bild: Jörgen Auer
Dagens väktare såg jag i Väderstad. Visst är det väl en norsk skogskatt? Hur som helst hade denna sköning full uppsikt på den gata där han/hon bor, eller åtminstone befann sig vid min passering efter en god lunch på Centralkrogen.
Mer i dag? Efter en regnig morgon tittade solen fram och det blev riktigt skönt. Sedan fick jag trevligt besök av min gamle vapendragare Hans-Jörgen Sundli från Norrköping, ja han var med i Väderstad. Och sen i Hogstad där vi besökte Sharpman och fikade. Faktum är att han är kvar än. Nej, inte i Hogstad, men väl hos mig eftersom han fick fel på sin bil och tvingades ringa bärgning.
Kvällen ägnades åt tv där vi gladdes åt Viggo Mortensens spel i Captain Fantastic.
Mer? Min bror hade inte namnsdag, men alla som heter Bror. Grattis.



 

Inga kommentarer: