tisdag 24 oktober 2023

Där bor Jörgen...

Bild: Jörgen Auer
Ser du huset där i dungen, säger hästen. Ja, svarar jag. Där bor Jörgen, säger hästen. Ja, jag vet, det är jag som är Jörgen, säger jag. Åh, fan.

Bild: Jörgen Auer
De andra hästarna bryr sig inte det minsta om mig, en tycks ha hittat något att sätta tänderna i, en vill helst ligga och vila i solskenet och en tredje tycker sig se en rörelse en kilometer bort.

Bild: Jörgen Auer
Den här unga kvigan verkar inte heller bekymra sig över min närvaro. Vet hon inte att jag bor i huset i dungen? Eller också vet hon det och anser mig därför ointressant och ägnar sig hellre åt lite Ferdinandliknande naturstudier.

Bild: Jörgen Auer
Men här är ändå två av fem i ett tjejgäng som åtminstone verkar se mig. Ingen svarar dock på mitt försök till mu-samtal. De måste ju ha hört mig? Men visst, kanske säger jag nåt galet och de tror att jag har galna kosjukan? Ja ja, det är skönt att vara ute i alla fall.

Inga kommentarer: