torsdag 12 oktober 2023

Torsdagens enda bild

Bild: Jörgen Auer

Av outredd anledning är det här den enda bild från torsdagen som jag kan få över från min mobil till bloggen. Besynnerligt. Nåja, bilden är tagen på Uljeberg över E4-an och solen är på väg upp över, ja någonstans bortåt Sjögestad motell till.
Dagen har varit blåsig. Halv storm, ungefär. Och vad gjorde jag av dagen? Hm, ja-a, jag bara några stenar och en riktigt stor kämpade jag en halvtimme med. Jag bar den inte, utan mera försökte få den att rulla. Välte den om och om igen. Och varför? Jo, man kan säga att stenarna är till för en liten väg, eller stig. Fast då var jag inte hemma på Uljeberg utan i Bäckhult vid Drögen.
Ja, och så blev jag bjuden på god middag av makarna Thunholm, Britt och Bengt. Tack. 
God natt.

Inga kommentarer: