måndag 23 oktober 2023

Ett par timmar i vätan

Bild: Jörgen Auer
Nog för att det regnade hela måndagen, men det gick ändå att vara ute eftersom det regnade så stillsamt och fint. Och naturen är en fröjd för ögat vilket väder vi än har. De här bilderna är från marker tillhörande Uljebergs säteri, Mantorp.

Bild: Jörgen Auer
Så här såg det ut under måndagen vid huset Hagen. Jag gick fyra varv på travträningsbanan, vilket betyder lite drygt sex kilometer. Visst blev jag lite blöt, men inte värre än att jag även kunde kosta på mig att stanna då och då och samtala med hästarna. Morötter hade jag med mig, så jag var populär.

Bild: Jörgen Auer
Färg letade jag efter. Grönt och gult finns det mycket av. Och lite rött i form av nypon.

Bild: Jörgen Auer
Disigt var det också, men nog skymtade jag Viby kyrktorn där på andra sidan E4.

Bild: Jörgen Auer
På tal om skymta. Fotomotiv finns alltid. Överallt. Det vet ögonen. Och hjärnan.

Inga kommentarer: