lördag 28 oktober 2023

Trevligt att se "min" häst

Bild: Cecilia Alm
Vilken trevlig bekantskap hon visade sig vara, ett och ett halvt år unga Smith and Thell, när jag i dag hälsade på i stallet hos Tobias Gustafsson på Mantorp Hästsportarena. Anledningen till att vi hälsade på varandra är att jag är andelsägare i den vackra hästen. Nej, vi är inte bara två ägare, vi är över 20. 25, tror jag. Så det kommer att krävas några miljoner i insprungna pengar innan vi kan säga att vi tjänar på vår häst. Kanske blir det ingenting. 

Bild: Cecilia Alm
Ettåringen verkar i alla fall hur snäll som helst och visade sig också gilla människor. Kanske inte mig så mycket, men jag hade sällskap av Ella Alm Johansson från ponnytravskolan och hon luktade tydligen så gott att hästen nog helst hade ätit upp henne. 
Hur som helst ska det bli intressant att följa Smith and Thell. Nu vet jag ju vilket stall hon står i också. 

Inga kommentarer: