måndag 2 oktober 2023

När jag mår som bäst

Bild: Jörgen Auer
Var mår jag egentligen som bäst? I hemmets lugna vrå? Bland släkt och vänner på fest? På resande fot? Nej, ingetdera. Visst mår jag bra på eller i alla dessa kategorier, men som bäst mår jag ute i naturen. Där kan jag falla i trans inför åsynen av en sten eller blomma, gräs, hästar, kor, sniglar, spindelväv, höga berg och djupa dalar. Allt.

Bild: Jörgen Auer
Använda mobilkameran gillar jag också. Söka motiv. Vacker natur, nya vinklar, vackra byggnader, av flertalet människor sällan sedda motiv. Det sistnämnda fann jag under söndagen när jag hittade den här "dolda"  miljön på Uljebergs säteri, Mantorp.

PS: Jag skrev om Lotto på lördagen. Att jag skulle kolla om jag var en av de som vann över tre miljoner. Nej, det var jag inte. Men jag kan ändå titulera mig vinnare i dragningen. En rad med fyra rätt på Lotto 1 gav 18 kronor och en rad med samma antal rätt på Lotto 2 gav 16 kronor. 34 kronor totalt. Hurra.



 

Inga kommentarer: