lördag 7 oktober 2023

En liten titt hemma hos mig

Bild: Jörgen Auer
De här två hästarna kan ses vandra tillsammans i ett fönster hemma hos mig i Hagen på Uljeberg. Rättare sagt är de tryckta på en fin lampskärm från Kolmårdens Antik & Difversehandel i Krokek.

Bild: Jörgen Auer
För övrigt har jag en till likadan lampskärm - och lampa - i ett annat fönster. I ett tredje står ytterligare en lampa, med en skärm från samma butik, dock med ett annat hästmotiv. Många hästar blir det om man räknar alla i mitt hem. Frågan en del människor ställt sig är om jag har alla hästar hemma?

Bild: HJ Sundli
God frukost åt vi i morse, min kompis Sundli och jag. Alldeles nyköpta och ännu varma frallor från City Gross, kaffe, ägg, jordgubbsfil med banan, äpple och blåbär. Blåbären visade sig vid en närmare undersökning vara från Lima i Peru. Peruanska blåbär? Ja, faktiskt. Och jag som trodde att björnen Paddington från mörkaste Peru (i barn-tv-program för 30 år sedan) var det enda jag skulle stöta på i mitt liv från just Peru.
Men så är det i livet: aldrig för sent att lära sig eller möta något nytt. 

Inga kommentarer: