onsdag 4 oktober 2023

Ny strömmingetta på kanelbullens dag

Bild: Jörgen Auer
Det händer att jag firar Kanelbullens dag. Det gjorde jag i alla fall i dag och köpte nybakad bulle och liten kaffe på Gulf i Mantorp. Eftersom det var en hel del människor inne och fikade i butikens kaféavdelning tog jag med mig godsakerna ut till bilen. På köpet fick jag titta på lite asfaltsbeläggning i korsningen Riksvägen-Häradsvägen.

Bild: Jörgen Auer
Hemma har jag haft det lite tomt i fönstren en tid varför jag under dagen tog mig till Mjölby och trevliga Blomsterhjärtat och köpte på mig lite färg i form av fyra begonior. Så nu är det fint igen.

Bild: Jörgen Auer
En ny etta på min strömminglista blev det också under onsdagen då Sjögestad motells fantastiskt goda Mannerströmming njutningsfullt passerade matsmältningsorganen. Tack för den, Niclas Hemmingsson.
Det betyder att Centralkrogen i Väderstad numera bara är tvåa på min strömminglista. Delad tredjeplats har Hamnkrogen i Stegeborg och Sjöpaviljongen i Alvik (vidTranebergsstrand).

Inga kommentarer: