måndag 23 april 2012

För 25 år sen

Ur Corren 23 april 1987
Lagom till att Linköping skulle fira 700-årsjubileum kom Arne Malmbergs bok om "Sällsamheter i Linköping" ut. Malmberg var född i Linköping där han också hade gått i skola, men han kom senare i livet att bosätta sig i Norrköping där han arbetade som kulturredaktör på Norrköpings Tidningar-Östergötlands Dagblad- NT-ÖD. Han var också författare och skrev historiska verk, men även ett par deckare och då under synonymen Arne Stigson. Dessutom bodde han under tiotalet år granne med familjen Auer på Albreksvägen 39 och var ofta hemma hos oss och fikade, minns jag.
Ur Corren 23 april 1987
Det här minns jag däremot inte alls och händelsen drogs säkert inte upp lika stort som vid de tillfällen då sovjetiskt flyg kränkt svenskt luftrum.
Ur Corren 23 april 1987
Östgöta Marathon minns jag däremot. I alla fall första året 1984 då jag åkte med Correns redaktionsbil till Norrköping längs med loppets sträckning. Dock har jag ännu inte hittat något sista lopp - kan det ha varit 1989? Eller är det rent av det här loppet 1987 som blev det sista?

Inga kommentarer: