lördag 7 april 2012

Påskalammet var gott

Bild: Jörgen Auer
Påsk, vad är det för de flesta av oss om inte trevlig samvaro och god mat? Ja, jag vet att det är en religiös högtid, men inte för mig. Även om jag tog för mig av Påskalammet denna påskafton. Gott. Liksom hemgjord glass till efterrätt. För övrigt har dagen innehållit en hel del annan godis, också.
Vad har jag gjort mer än ätit? Jo, fikat. Två gånger. Och lekt. Både ute och inne, men huga så bitande kallt det var ute. Några snöflingor förstärkte vinterkänslan och det var verkligen skönt att komma in igen och få lite värme framför brasan. Ja, och så tittade jag på sista perioden av SM-semifinalen i hockey mellan Skellefteå och AIK. Matchen slutade som jag trodde och därmed är rätt lag i final - Skellefteå och Brynäs.
Ur träningsdagboken: Långpromenad. Det var för kallt för att springa, ansåg jag och ligger därmed en bra bit efter planerad träningsstatus. Den ska snart uppgraderas, hoppas jag. Det är ju inte långt till maj med motionsloppen Grabbhalvan och Blodomloppet på schemat.

Inga kommentarer: