lördag 14 september 2013

Från Östgötamässan Häst

Bild: Jörgen Auer
Meja och Jonna Bond från Rappestad var två av deltagarna på Östgötamässan Häst 2013. Ja, deras 19-åriga häst, Zorro, var förstås också med och de deltog i agility. Det gjorde deras mamma Gisela också. Mer bilder från mässan kommer här på tisdag samt i Correns Ryktbart samma dag. Och redan idag kan man se mässbilder på Corren.se.
Bild: Nina Lilja
En som var på mässan var även Nina Lilja från Nina och Sissi Liljas ridutbildning. De hade till och med en monter på mässan och plötsligt ville Nina byta med mig. Ta den här och fiska häst, så tar jag kameran, sa hon. 
Jaha, där stod jag med ett metspö i handen och fiskade häst. Om jag fick några? Jajamen. Åtta stycken på en minut. Det la jag mig nästan i topp med och ett tag var jag på prislistan och kunde rent av vinna en mössa. Halvtimmen senare när jag kom för att hämta mitt pris kom beskedet: Tyvärr, Jörgen, nu har vi tre före dig med nio rätt var. Du är utanför prislistan.
Men Nina lovade mig en gratislektion på hästryggen som tröst.

Inga kommentarer: