måndag 2 september 2013

Några bilder från Sälen

 Bild: Jörgen Auer
Vilken härlig känsla det är att vandra i fjällen. Det tycker både djur och människa. Som här på Köarskalfjället i Sälen i helgen.
 Bild: Jörgen Auer
Man kan undra vem som hade varit där och lagt in marmorgolv?
 Bild: Jörgen Auer
Det blev ganska bra väder efterhand, men började så här dimmigt. Då är det inte jättekul att vandra. Man vill ju gärna se utsikten.
 Bild: Jörgen Auer
Liksom man vill kunna se vart leden tar vägen.
Bild: En vandringsman
Massor av vandrare var på plats i helgen. Här en av dem. Från Mantorp. Säkert mötte jag eller såg ett 30-tal (nej, ingen mer från Mantorp) bara på den väg jag gick. Då ska man betänka att det finns gott om leder av olika längder och av olika svårighetsgrad.
Tycker ni att jag ser felaktigt klädd ut? Tja, kanske det. Men på fötterna hade jag riktiga vandrarkängor av märket Haglöfs. Inköpta på Intersport i Motala. De var bra och inga skavsår fick jag. Däremot ont i ljumskarna och lite krampkänning i vaderna. Efteråt, alltså. När pizzan väl var inhandlad och regnet öste ner ett par timmar i Sälen.

Inga kommentarer: