tisdag 18 mars 2014

Ett töltande möte

Bild: Jörgen Auer
En bild från i söndags. Jag var ute på långpromenad. Gick till Östra Tollstad. Förbi kyrkan. Det var lugnt, men lite småkallt. Särskilt på öppna ytor där vinden fick tag på en. Jag svängde höger. Grusväg. Följde den och svängde sedan höger igen och gick mot Tollstad källgård. Då fick jag se det här ekipaget komma fint töltande. Det visade sig vara Teresia Olsén och hennes islandshäst Alda. Alda står uppstallad i ett av familjen Norlings stall fick jag reda på.
Jag sa vem jag var och att jag ofta gick den här promenaden och att man ser hästar nästan åt alla håll i och runt om Mantorp. Så är det, sa hon och klappade sin Alda innan hon red vidare mot okänt mål. Jag drog ner mössan över öronen och gick hem. Försökte tölta. Det gick inte.

Inga kommentarer: