onsdag 5 mars 2014

Jag kommer gärna tillbaka, Åtvidaberg

 Bild: Jörgen Auer
Tog en kort och snabb promenad i Åtvidaberg. I går. Först upp till Douglasvägen och den vackra
  Bild: Jörgen Auer
Johanneskyrkan som nästan bländade mig med sin skönhet. Tyvärr hann jag inte gå in.
  Bild: Jörgen Auer
De här sköna urtavlorna finns på Kulturhuset på Stenhusgatan, tidigare bland annat hotell och Folkets hus. Mer om det huset står att läsa här
 Bild: Jörgen Auer
Och det här hjärtat finns inne i guldsmedsbutiken på Stortorget. Mer om den och innehavaren står snart att läsa i ett reportage i Corren. Det vet jag för det är jag som står bakom det, såväl text som bilder. Ny ägare sedan 16 november är Gunhild Löfgren från Locknevi. Bara en sån sak är värt ett besök.
Ja, mer än så hann jag knappt. Men jag vill gärna komma tillbaka och ta en riktig långtur i Åtvidaberg. Här finns mycket att fota.

Inga kommentarer: