söndag 9 mars 2014

Så har min söndag varit

 Bild: Jörgen Auer
Det blev en gyllene dag på landet. Det såg bland annat hasselbuskarna till
 Bild: Jörgen Auer
och så här vackra är hasselns hängen i närbild.
 Bild: Jörgen Auer
Blåsippan brukar alltid vara bra vårtecken. Så nog är det vår. Och med dagens temperatur på upp mot 15 grader behövdes egentligen inga blåsippor för att bevisa det.
 Bild: Jörgen Auer
Inte låg isen kvar på Drögen heller. I alla fall inte i Staviken vid Bäckhult. Dock såg jag under hemresan is längst ner i söder, vid Kottebo.
 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
Det var så skönt att bara strosa runt i sakta mak. Stärkande. Jag längtade inte bort med planet högt där uppe och tror att de ombord varit avundsjuka om de sett mig.
Bild: Jörgen Auer
Som avslutning hittade jag en ny och intressant vinkel på Bäckhult från källartaket. Sen satt vi ute i solen och åt innan det blev hemfärd och nu ska jag ut och ta en löprunda i skogen för att stärka mig ännu mer inför en ny arbetsvecka. Klockan är halv åtta.

Inga kommentarer: