fredag 4 november 2016

Dagen började med en kamel

 Bild: Jörgen Auer
Vilken härlig morgon! Så där en sex, sju minusgrader, klar och frisk luft att dra ner i lungorna. Ah, skönt. Och vad man än tänker hitta på så gäller det att göra bästa möjliga av det. Försöka i alla fall. Samt se det positiva i tillvaron, även om mycket för stunden kanske känns tungt och svårt.
Jag började dagen med att åka till Lönestams bilverkstad i Mantorp där man bytte till vinterdäck på min bil. Min rygg pallar inte att jag gör det själv. Med vinterdäck på tog jag en runda. Njöt av färden över Östra Tollstad och Västra Harg medan solen fortsatte sin klättring upp på himlastegen. Tre rådjur såg jag vid Mathem, och de såg mig. Nära Bosgård stod ett större djur stilla inne bland några träd utefter vägen. Kanske var det en älg, det bör ha varit en sådan, men djuret skymtade bara till och jag måste erkänna att det även kan ha varit en ko eller häst. Och vad vet jag? det kan ha varit en kamel.
Kamel eller inte, nu drar jag snart till Hulje i Mjölby för att lämna sopor. Kanske ser jag en myrslok. Eller en isbjörn. Men den björnen väntar kanske med sin ankomst till i morgon när snön kommer. Vi får se. Däcken känns i alla fall bra.


Inga kommentarer: