tisdag 29 november 2016

Ibland blir det mycket Mera

 Ur dagens Mera
 Ibland blir det lite mycket. Vilket betyder mer än vanligt. Mera. Som i dagens Mera Linköping där jag inte bara figurerar på förstasidan utan också bidrar ett flertal gånger till tidningen.

 Ur dagens Mera
Bland annat med min egen version av Vinterljus i Linköping. Linköping som ju upplyses vackert och mycket i city av Vinterstad i ljus, men där motionspromenaden Vinterljus är nedlagd. Jag tycker att man gott kan ta sig en kvällspromenad och leta efter ljus på annat håll än just själva citykärnan. Det finns ljus bara man ser sig omkring - och för.

Ur dagens Mera
Jag bidrar också med ett reportage i serien Mitt jobb där jag har träffat trevliga murarna Krister Kroon och John Borell som jag mötte när de höll på  och renoverade fastigheten där pizzerian Mamma Mia är belägen. Korsningen Kristinagatan-Sveagatan, Linköping.

Ur dagens Mera
Som grädde på moset avslutar jag med en krönika. Eller om det ska räknas som tyngsta dyngan. Men skit samma. Mycket blir det.

Inga kommentarer: