fredag 18 november 2016

Kommer i Bostadsbilagan

 Bild: Jörgen Auer
Jag såg en häst i dag.

 Bild: Jörgen Auer
Ja, jag såg fler än en och till och med några smidda av järn.

 Bild: Jörgen Auer
Jag såg får också och kom att tänka på julen. Tänk dig alla de här i en och samma krubba. Får ens Jesusbarnet plats då? Ja, det är klart. Men Josef?

Bild: Jörgen Auer
Jag såg kuddhästar också. Och kuddhundar. Allt för ett kommande reportage i Correns bilaga Bostad. Gården jag var på ligger i västra Östergötland, ute på slätten, och ligger i ett gammalt historiskt område. Exakt var ska jag be att få återkomma till här i bloggen. Men jag kan avslöja så mycket som att de två kuddhundarna är av samma ras som de två riktiga hundar som nu finns på gården. Där finns faktiskt två riktiga hästar också.

Inga kommentarer: