lördag 19 maj 2018

En djurisk morgon

Bild: Jörgen Auer
Ekar är alltid fina att se. De här står nära Klämmestorpsskolan i Mantorp och har fått lite uppsnyggat omkring sig under våren. Nu syns de bättre. Tack för det!
Bild: Jörgen Auer
Den här morgonen blev djurisk. I alla fall rik på djur. Jag såg i tur och ordning katt, mås, gråsparvar, hare, räv, hund, duva, häst, hund, häst, katt, kaja, hund.
Bild: Jörgen Auer
Vad rapsen är fin nu! Och utmärkt att gömma sig i. Det tyckte både haren och räven. Jag tror att räven var på jakt efter haren för den slank in där jag bara en minut tidigare sett räven försvinna i det gula fältet.
Bild: Jörgen Auer
Det blev en underbar morgon att bara njuta av. Skön temperatur också och människor som sa god morgon. Och grus som knastrade under skorna. Mantorp levererade. Långt borta såg jag villorna på Vetagärdet och till höger om vägen hade jag en vit och vacker syrenhäck. Klart att jag ville föreviga den synen. Här är den.


Inga kommentarer: