fredag 18 maj 2018

Hästholmen från Stocklycke

Bild: Jörgen Auer
Hästholmen i stiltje sett från Stocklycke hamn på Omberg. Detta när jag är där för ett reportage till Correns sommarbilaga. Men den här bilden kommer inte med i tidningen, i alla fall inte i mitt reportage. För bilden handlar inte så mycket om det jag kom dit för att skriva: om en guidad vandring.
Å andra sidan kom ju bilden till på en vandring. 
Har ni tänkt på så fantastiskt fint det är på Omberg? Underbart. Låt det förbli så. 
Vår guide denna dag, som var i går, var Åse Wännerstam från Rökstenen Besökscentrum. Henne känner jag sen gammalt. Vi möttes den där sommaren när Jeppe Gustavsson och jag cyklade södra och västra Östergötland runt en vecka och kom till prästgården i Rök. Där bodde Åse då med sin dåvarande make Joacim Theorell och de bjöd in oss för att vi skulle kunna skriva och göra i ordning våra bilder till nästa dags tidning.
Tack för då och tack för nu, Åse!

Inga kommentarer: