fredag 2 juni 2023

Bra eljobbat i Motala

Bild: Jörgen Auer
Rapsen står som spön i backen, eller? Nä, rapsen står som raps ska stå, vajande i junis ljumma vindar (fast än så länge har de vindarna förstås varit tämligen kalla). Och blåst har det gjort. Stundtals rent höstlika vindar. Märkligt.
Jag var i Motala i dag (och i förrgår) i affärsärende, Ja, inköpsärende. Det gällde både Kjell& Co och Elgiganten och jag skulle här vilja tacka två trevliga försäljare för deras hjälp och insatser. Mest tackar jag Ville på Elgiganten som ringde till sin gamla arbetsgivare Kjell & Co och förhörde sig om en vara som den gigantiska elfirman inte  hade, men som han var säker på att Kjelle hade, för där har Ville jobbat tidigare.
Sagt och gjort. Och jag fick den hjälp och den vara jag ville ha, alla blev glada.
Tack.
Sen vill jag även passa på att tacka mina fina grannar Mikaela och Jacob för trevligt sällskap på fredagskvällen. Ni är bäst.
Och så avslutar jag med att önska alla trevlig helg.
 

Inga kommentarer: