lördag 10 juni 2023

Mycket gott i Öknehult

Bild: Jörgen Auer
Så var min årspremiär på Öknehults våffelcafé avklarad och som vanligt blev jag väl mottagen och gillade vad jag åt. Dagen till ära kostade jag faktiskt på mig en dubbel. Först en matvåffla med Skagenröra (mycket god) och som efterrätt en rejäl glassvåffla (ah).
Ninni Mankefors och Micke Holgersson och övrig personal är alltid trevliga att prata med. I dag hade jag ett längre samtal med Micke och vi avhandlade såväl Öknehult som fotboll och ishockey. Ja, lite Bäckhult hann vi allt med också. Och bröllop. Opera också, faktiskt.

Bild: Jörgen Auer
Öknehult ligger för den som inte vet det 11 km nordväst om Kisa, längs Ulrikavägen. Eller längs och längs, man får svänga av två kilometer på grusväg och köra förbi vackra hästhagar innan man svänger neråt mot Stensjön och caféet. Det finns inte jättemånga parkeringsplatser, men man kan fortsätta 75 meter ner till sjön, där finns det flera parkeringsmöjligheter. Och badplats med hopptorn.
Väl värt ett besök om du frågar mig.
Jag kommer snart tillbaka Micke. 

Inga kommentarer: