lördag 13 juni 2015

Lite mer om Hästholmen

 Bild: Jörgen Auer
I dag var det dags för mitt reportage i Paus från Hästholmen. Ett entimmesbesök innefattande lunch. Här nedan följer några av de bilder jag tog som inte var med i tidningen.
 Bild: Jörgen Auer
Naturligtvis kan man besöka Hästholmen bara för att titta på båtarna i marinan. Som synes kan även båtfolk gilla fotboll (Hammarbys flagga).
 Bild: Jörgen Auer
Den här byggnationen är också kännemärke för Hästholmen och om jag inte har alldeles fel är det bestämt att det ska byggas bostäder i silon.
 Bild: Jörgen Auer
Mer marina, mer båtar och mer av byn som har ungefär 500 invånare.
 Bild: Jörgen Auer
Del av Omberg sett från Hästholmen.
 Bild: Jörgen Auer
Hällristningar finns det i Hästholmen också. De här hästarna är huggna/gjorda under bronsåldern.
Bild: Jörgen Auer
Dagens rapsbild hämtar jag också från just Hästholmen. Men den är några dagar gammal, från 4 juni.
Vad kan man säga mer? Jo, naturligtvis att man kan äta god wienerschnitzel i byn. På restaurang Vätterhästen. Annan mat också, förstås. Fika och glass tar man med glädje på 31:an. Eller äter/fikar på restaurang Fyren i hamnen (som jag skrev i Paus-reportaget). Vidare kan man gå på loppis, besöka galleri. Men mest av allt njuta av att bara vara där. Hästholmen är som en plats vid havet. Och det är det ju också. Vid innanhavet Vättern.  

Inga kommentarer: