lördag 6 juni 2015

Nationaldagens raps och bilder

 Bild: Jörgen Auer
Nationaldagens raps syntes i Mantorp. Bilden är tagen från gång- och cykelvägen mellan depot Mantorp (Mobilia) och Olofstorp. Nära Travshopen.
 Bild: Jörgen Auer
Bilden skulle också kunna se ut så här. Och det gör den ju.
 Bild: Jörgen Auer
Nationaldagens häst är två. Två hungriga hästar på Mantorptravet.
 Bild: Jörgen Auer
Och två bilder från samma travbana. Den här hästen har dock inte vaknat än. Ja, nu. Men inte då bilden togs i morse vid halv 9.
 Bild: Jörgen Auer
Nationaldagens fågel är en sånglärka som säger: Oj, ska jag sjunga efter noter i dag?
 Bild: Jörgen Auer
Nationaldagens kyrka heter Viby och ligger strax utanför Mantorp. Bilden skulle ju förstås kunna gå som dagens raps också.
Bild: Jörgen Auer
Och när jag ändå är inne på rapsspåret, och lite tjatig, så kan jag lika gärna avsluta nationaldagens promenad med en rapsbild till från Mantorp.
Hur har jag då firat dagen? Inte alls. Jag har väntat på åskan, men den verkar ha hoppat över Östergötland. Tyvärr. Jag hade sett fram mot några fina åsk- och blixtbilder. Fast de kommer kanske lite senare i kväll eller rent av i natt. Men jag är vaken. Jag ska se öppningsmatchen Kanada-Kina från fotbolls-VM. Den börjar visst klockan 12. Jag gissar att värdlandet Kanada kommer att gå långt i VM. Kanske ända till final.

Inga kommentarer: