fredag 6 november 2015

Adrians snygga fåglar

 Bild: Jörgen Auer
Häftiga fåglar, här blåmes och domherre, är det som konstnären Adrian Pettersson låtit måla på en magasinsbyggnad åt företaget Slåttergubbens ekologiska fågelmat i Vreta kloster.
Bild: Jörgen Auer
Jag erinrar mig den gången när kollegan Jan Christer Persson och jag (vi gjorde något som hette Stadsliv till Corren) mötte Adrian 2012 då han ledde ett projekt där graffitimålare fick lov av Michael Cocozza att måla på några rivningsbyggnader vid Industrigatan i Linköping. I samma kvarter där man nu bygger bostadshus för fullt. Fantastiskt att kunna måla så med sprejburkar.
12 utställningar har han bakom sig nu, 23-årige Adrian Pettersson.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Kul att hitta dessa bilder, jag snor dem till min hemsida om det är ok(fotocredd går till dig såklart)!
Allt gott :)
/Adrian

Auer sa...

Hej, Adrian.
Självklart får du sno bilder från mig. Kul att läsa om dig i tidningen och att det gått fortsatt bra.
Vi kanske ses på nån utställning.
Jörgen