fredag 27 november 2015

Jag behöver några vindkraftverk

Bild: Jörgen Auer
Det var förmiddag. Kanske var klockan 11. Jag kom åkandes från Västra Harg mot Sya, befann mig i närheten av Bosgård. Då fick jag syn på vindkraftverken i Örbacken. Totalt är de elva, men från min position kunde jag bara se sju som mest (sex på bilden). Fast det var inte energi jag tänkte på när jag såg dem, utan på främmande farkoster och jätterobotar på väg att invadera Östergötland och Sverige.
Det kanske man skulle ta och skriva en bok om, tänkte jag. Men menar jag med detta att det är jag som ska skriva den? Nej.  
Men har jag inte sagt flera gånger att jag vill skriva en bok? Eller minst en. Och en till och en till? Jo. De kommer nog. Jag måste bara samla mig först. Samla kraft, tankar och idéer. Jag behöver energi. Jag behöver några inre vindkraftverk. 

Inga kommentarer: