tisdag 24 november 2015

Vad har jag haft för mig?

 Bild: Jörgen Auer
Tisdagen blev, eh... vad blev den? Jag vet inte riktigt vad den blev. Grå? Småblöt? Något dito i alla fall. På eftermiddagen satte jag mig därför i bilen och åkte bara omkring. Om Säpo hade sett mig hade jag kanske blivit föremål för en undersökning. Dessutom stannade jag en gång på en skogsväg mellan Nykil och Vikingstad och klev ur. Dock bara för att pinka.
Bild: Jörgen Auer
Jag anlände till Mantorp ungefär samtidigt som skymningen. Man skulle kunna säga att vi hade sällskap. Men att för den skull kalla mig en mörkrets man vore fel. Jag lever som de flesta andra på den ljusa sidan av livet. Tyvärr tror jag emellertid att mörkermännen (enstaka kvinnor kan förekomma i den samlingen) växer i antal. Det känns inte riktigt bra.
 

Inga kommentarer: