fredag 20 november 2015

Motljuset fångar mig

 Bild: Jörgen Auer
Visst, jag vet att det har snöat i natt och att snön ligger kvar på sina ställen. Men det finns mycket annat att titta på. Motljus kan göra det mesta vackert. Eller i alla fall intressant. Vad är det jag ser?
 Bild: Jörgen Auer
Men snön färgar. Som de här dörrarna på Veta kyrkogård. Är de svarta normalt? Jag vet inte. Men nu är de hur som helst vita för någon dag. För övrigt undrar jag om det här är porten till dödsriket?
 Bild: Jörgen Auer
Så fångas jag av motljuset på nytt. Och en tom spaljé på samma kyrkogård. Det är nåt med rutsystemet som lockar mig. Den bilden har jag aldrig tagit förut. 
 Bild: Jörgen Auer
I skogen känner jag igen mig. Där är det redan vackert. Även om det bara är ett litet snötäcke.
Bild: Jörgen Auer
Ja, och knappt det. I den här "salen" skyddar trädkronorna nära nog året om. Skogsområdet ligger intill Klämmestorpshallen i Mantorp. Besök det gärna. Där finns ett utmärkt och elupplyst motionsspår (2,1 km) och stigar kors och tvärs.

Inga kommentarer: