söndag 1 november 2015

Linslusen Röde Willy

 Ursprungsbild: Jan Christer Persson
Den här bilden har jag visat tidigare i bloggen, tror det var 2010. Och nu är det dags igen eftersom det var en av bilderna som var med på min avtackningstavla i augusti. Den tavla med en drös bilder på Correns störste linslus som jag fick av mina gulliga arbetskamrater. Nej, det är inte Lollo Asplund som är linslusen - det är jag.
Bilden togs i samband med att Lollo 1993 skulle göra en radioinspelning till barnradion om den fege piratkaptenen Svarte Bill som behövde lite hjälp att hitta en skatt. Så jag var Röde Willy, en glad figur med utpräglad östgötsk dialekt. 
Lollo, inte helt okänd trubadur (och numera också Cliff Richard-tolkare), började på Corren några år efter mig och har något år kvar innan han också blir pensionär.
Avtackningstavla 2015

Inga kommentarer: