torsdag 5 november 2015

Linslus 2009 och 2012

 Bild: Corren
Det är dags för ett par linslusbilder igen. Fast inte originalbilderna, utan dem som jag fotograferade av från en av de tavlor jag fick i augusti i samband med min pensionsavgång. Med bilder på mig själv - linslusen. Den här är från 2009 någon dag innan Mikael Svensson och jag ska ta Correns husbil med ut på en veckas färd i vårt fagra Östergyllen. Jag har ju gjort några sådana resor genom åren, 13 tror jag bestämt. Den här tog oss bland annat till vandrarhemmet Glasbruket i Borensberg och inte minst till Mon i S:t Anna. Men bilden togs i närheten av motormuseet i Ljung.
Bild: Corren
Den här bilden är från en annan resa genom länet. Året var 2012 då Jeppe Gustafsson och jag åkte bil och hamnade lite här och var. Märkligt nog ända ute på Harstena, dit det ju inte går någon bilväg precis. Rimforsabadet besökte vi också liksom Hanshals, Norrköping, Torpön. Samt hann med en båtfärd på Stora Rängen. Och hade skitkul. Bilden togs vid Stångån i Linköping och har som du ser hamnat lite på sniskan. Vad gör det?

Inga kommentarer: