torsdag 4 maj 2017

Återstår att se utställningen

 Ur Corren 4 maj
Har ju alldeles glömt bort, nej inte glömt, men jag har inte haft tid att blogga i dag. Förrän nu, efter 21. I dagens Corren medverkar jag med ett möte med konstnären Eva Vogel-Rödin som fyller 60 i morgon. Grattis, Eva!

Ur Corren 4 maj 
Eva är aktuell inte bara för att fyller jämna år, utan också för att hon nu ställer ut i Linköping, på Galleri Skådebanan i Trädgårdsföreningen, med "Det som återstår". 

Bild: Jörgen Auer
Det som återstår för mig är att visa den här bilden från mötet med Eva i Väderstad. Hon och sambon Morgan Johansson (också konstnär, och det är hans underbara fåglar, gravänder, på tavlan) visar lite av stämningen under vår "date". Vi var glada, alla tre. Kaffet var gott, Vegabullarna finfina, samtalet flöt och det kändes, tycker jag, som att sitta och prata med några kompisar. Visst har vi setts förr, men då bara när jag har tittat in i ateljén under konstrundan.
Utställningen "Det som återstår" visas 30 april-20 juni. Jag har tyvärr inte sett den än. Det återstår.

Inga kommentarer: