torsdag 18 maj 2017

En doft av lavendel

 Bild: Jörgen Auer
En doft av lavendel smeker mina sinnen denna ljuva majdag. Inte så konstigt eftersom vi åkt till

 Bild: Jörgen Auer
Viby handelsträdgård utanför Mantorp. Väldigt fina blommor har man där, se blåkragen här

Bild: Jörgen Auer
eller hortensian som sätter färg på tillvaron här. 
Mer i dag? Eh, ingenting. Nada. No nothing. Jo, jag har varit på huset. Både på toan och uppe på taket. På den förstnämnda har jag gjort både ettan och tvåan, på taket har jag skrapat bort mossa. Men det finns mycket, mycket kvar. Suck. 
Nu ser jag på hockey i teve. Från Paris där kvartsfinalen i VM mellan Sverige och Schweiz spelas. Tänka sig: Paris. Om någon sagt till mig när jag var tonåring att man spelar hockey i Paris, ja då hade jag skrattat. Inte fan heller, hade jag nog sagt. Hockey spelas bara i Norden, i Kanada och USA, samt i Ryssland (Sovjetunionen), Tjeckoslovakien, Tyskland och norra Italien samt Japan. Och Österrike.

Inga kommentarer: