fredag 19 maj 2017

Maskrosor är ju lika gula

 Bild: Jörgen Auer
Jag hade tänkt att jag skulle göra ännu ett inlägg om raps, eftersom den är så vacker. Men när jag tittade på dagens bilder från morgonpromenaden så upptäcker jag ju att maskrosorna är lika vackra. Och gula.

 Bild: Jörgen Auer
Men en rapsbild kan ju få komma med. En ganska intetsägande bort mot E 4:an någonstans bakom den ensamma björken i raps-"sjön". Om raps vore en sjö skulle den naturligtvis heta Rapsen eftersom de flesta sjöar just har ändelsen -en.

Bild: Jörgen Auer
Men se här! Nog är väl de här maskrosorna på stenen där i Kyrkarp mellan Veta och Klämmestorp lika fina som rapsen? Ja-a, det var väl ungefär vad jag fick ut av promenaden. Å andra sidan vet jag inte om jag gått riktigt färdigt än. Vi får se till kvällen. Nu: kaffe.

Inga kommentarer: